Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

S G___
MEDLEM

Hyra av kaffemaskin till kontor

Hej!

Jag har fastnat i vinkelvolten (eller i tanken rättare sagt).
Vi har tecknat ett hyresavtal på en kaffemaskin till kontoret. Som vi hyr enl avtalet i 48 månader och har möjlighet till att köpa loss (vilket vi inte kommer att göra). Och får faktura på en ggr i kvartalet, där det även är med "försäkring".  Men nu... hur bokför man detta "hyresavtal.. det är ju hyra av maskin... personalkostnad men även till alla besökare osv... förbrukningsinventarier.. osv. Ja jag har snurrat in mig rejält. Vilka konton är det som ska användas? 


S G

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hyra av inventarier, kto 5220, är mitt förslag.

Ohhh.. men jaaa så klart. Låter ju hur logiskt som helst. Tack för snabbt svar 🐵