Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Brewbros
MEDLEM

Kassahändelse saknas

Hej, Jag har felaktigt registrerat inbetalningar till Kassa men det ska vara till Företagskonto. I ett annat inlägg här tipsades om att via "Ny kassahändelse" kan jag göra en matchning och då ange Företagskontot.

Kruxet är att jag inte får upp något val som heter Matcha - hur gör jag lämpligen? En manuell hantering?

Med vänlig hälsning,/Fredik

2 SVAR 2
sara-aurora
MEDLEM

om en redan bokförd transaktion (inkomst eller utgift) är felaktigt konterad  kan rättelse göras med hjälp av en omföring 

Hej

Om jag förstår det hela rätt så finns inte händelsen kvar under kassa och bankhändelser när du väljer företagskontot?

I så fall är det en omföring eller en korrigering av den reda bokförda verifikationen du kan göra..

Visar hur du kan hantera det på båda sätten. Sedan väljer du det sätt som är enklast för dig.

1. Om du vill använda eEkonomis inbygda funktion för korrigering så hanterar du det på följande sätt.

Bokföring > Verifiaktioner.

Hitta den felaktigt bokförda verifikationen och klicka på raden.
Använd sedan knappen åtgärdet ute till höger och valet skapa korrigeringsverifiaktion.

Markera rutan framför kassakontot och skriv in 1930 företagskonto på den tomma raden i konteringen nedanför.

 

2. Det går även att som Sara-Aurora skrev bra att göra en omföring.

Den gör du från samma sida Bokföring > Verifikationer.

Tryck på ny verifikation uppe till höger och skriv in konterigen helt manuellt.

 

Vilket av de två sätten ovan du använder spelar inte någon roll. Resultatet blir i slutändan detsamma.

Ha en fortsatt fin fredag och en trevlig helg.
Joachim