Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

BM REHAB
MEDLEM

Köpa ryggsäck till företaget

Hej, är det någon som har koll på vad som gäller ang köp av ryggsäck till företaget? Jag är i behov av en ryggsäck till företaget för att kunna bedriva min verksamhet men jag hittar ingen information ang om vad man får köpa osv. Enligt andra forum så måste man sätta sin logga på väskan för att den ska vara avdragsgill. 

Uppskattar alla tips som går att få!

1 SVAR 1
Josefine Johansson
MODERATOR

Hej!

Tack för din fråga. Jag skulle säga att det är svårt att avgöra om det behövs att ha en logga eller liknande på väskan för att den skall vara avdragsgill, dvs att det går under samma regler som för arbetskläder. Om man kan på något sätt visa att man är i behov av väskan för sitt arbetes skull och att den inte går att använda privat så bör det kunna tas på företaget, men jag rekommenderar dig att kontakta Skatteverket för att få ett så korrekt svar som möjligt gällande det. 

Om det är avdragsgillt och ingen förmånsbeskattning skall ske så kan du bokföra det mot tex 5460 förbrukningsmaterial alternativt 5480 Arbetskläder och skyddsmaterial. Om kostnaden är avdragsgill så får du även lov att lyfta eventuell moms.

Ha det fint!

Josefine