Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Lägga till kostnadsställe på konton i efterhand. - eEkonomi

bokföringen är gjord. jag kan inte ändra en klar verifikation avseende att lägga till kst ställe tex på arbgiv avgifter. har ändrat till ok i kontoplanen.
3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Du kan korrigera kostnadsbärare under Bokföring - Verifikationer - markera verifikationen - väljer Åtgärder - välj Korrigera kostnadsbärare.

Är rutan för kostnadsbärare grå markerad går du in under Inställningar - Kontoplan - letar upp kontot - Redigera - sätt markering i rutan Använder resultatenheter på kontot. Gå tillbaka till verifikationen och nu kommer du att kunna korrigera kostnadsbäraren.

/Susan 
Fd medlem
Inte tillämpbar

tack, hittar inte den vägen..men ser att jag har Bokföring, inte eEkonomi. kan det vara anledningen?


Fd medlem
Inte tillämpbar

NU fixade jag det. Gick in på Verifikationen, klickade Ändra.

Krediterade den rad jag ville sätta kostnadsställe på och angav där rätt kostnadsställe och sen debiterade jag om samma transaktion och angav rätt kostnadsställe.

Det jag stupade på förut var att jag inte angett något kostnadsställe vid ändringen / krediteringen, eftersom jag inte hade gjort det från början heller. Men om man anger kst vid ändringen både för kreditering av gamla synd och debitering av nya så blir det rätt.