Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Manuela
MEDLEM

Matcha Sie-fil

Ang matcha med Sie fil - har VAlei som mitt system och i Sie fil anges dagskassa med kontokort och swish betalning och som då går det inte att matcha pga. olika inbetalnings datum. Finns sätt att hanterar detta på eller bör jag för varje dagskassa göra en manuell verifikation för kreditkorts-inbetalingarna och bokföra Swish-inbetalningar som övrig insättning med egen kontering?  

Mvh

Manuela 🤔

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Manuela  

 

Tack för att du hör av dig till oss. 

 

För att kunna matcha importerade transaktioner mot verifikationer i Kassa- och bankhändelser måste de ha samma datum. Det kan vara klurigt när du använder både kassasystem och bankkoppling eftersom de påverkar samma konto i bokföringen. 


Det bästa kanske skulle vara om du ändrar bokföringskontot i kassasystemet och sedan bokför om transaktionerna när de kommer in i Kassa- och bankhändelser. På det sättet kan du få in försäljningsverifikationerna via sie-filerna och använda bankhändelserna från bankkopplingen. 
 

När du matchar bankhändelserna får du istället välja "övrig insättning" och boka mot det andra kontot som du har bytt till i kassasystemet, så att det framgår i bokföringen när pengarna kom in på kontot. 

 

Men - detta är bara mina tankar och jag ser gärna att du slår en signal till supporten så kan vi säkert hitta en lösning som passar perfekt för dig.

 

Välkommen att kontakta supporten
/Tinna