
Fd medlem
Inte tillämpbar
2020-10-14
12:40
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2020-10-14
12:40
Pengar åter pga bankfel
Hej,
Jag har betalat en leverantörsfaktura till en lev. i USA. Pengarna kom åter 2 ggr pga bankfel. Det betyder att jag gjort 3 utbetalningar, varav 2 kommit tillbaks. Fakturan är i USD, så valutadiff tillkommer vid varje återbetalning. Hur bokför jag dessa 2 återbetalningar?
🙂
/Josefine
1 SVAR 1
2020-10-16
14:52
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2020-10-16
14:52
Hej Josefine!
Detta ska vi såklart kunna lösa. Tänkte bara dubbelkolla om du har ett valutakonto du ska bokföra detta på eller om det är in/utbetalningar från företagskontot? Vill också höra om du bokfört alla 3 utbetalningar och hur isåfall?
Om du vill så underlättar det såklart också med belopp mer exakt, då kan jag förmodligen visa tydligare hur du ska göra med valutadifferensen och bokföringen. 🙂
Återkom gärna, trevlig helg!
/My
