Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Redovisa kostnader vid ansökan till affärsutvecklingscheckar

Vi har fått beviljat stöd och ska då kunna redovisa de kostnader vi söker stöd för. Dessa kostnader ska vara bokförda på ett separat konto. Problemet är att vi blev beviljade detta i somras men allt lades på is ganska snabbt. Inga relevanta kostnader för stödet redovisades separat. Nu vill ledningen att vi tar tag i detta. Vi har kunnat räkna på vilka kostnader vi skulle vilja ta upp men som sagt inget ligger på ett speciellt konto utan allt ligger på 4600. Kan jag på ngt sätt i efterhand redovisa siffrorna på ett separat konto? 

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej, 

Jag har kikat runt lite och hittar inte jättemycket information kring detta faktiskt. Jag bollade lite med en kollega och därmed kollat baskontoplanen. Baskontoplanen ger en ram vilka konton som är lämpliga att använda, därför borde det vara ok att skapa upp ett konto, till exempel 4601. Sedan bokföra in alla kostnader som man vill söka stöd för mot detta kontot. Eftersom kostnader redan bokförts mot 4600 så är mitt tips att gå igenom huvudboken för 4600, identifiera vilka kostnader som är relaterade till stödsansökan och boka om dessa från 4600 till 4601. 
 

 

Hoppas detta hjälper dig en bit på vägen. 🙂

Ha en trevlig valborg! 
/My