Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Retroaktiv matchning bankhändelser

Jag har jobbat in visma administration fram till 2019. 2020 ändrade jag till Visma eEkonomi. Jag gjorde klart all bokföring inkl kundinbetalningar för 2019 så att det skulle stämma för föregående år innan flytt. Nu tycks det ändå se ut som att alla inbetalningsjournalerna för 2019 inte kommit med ändå. Jag har integrerat bankhändelser mot visma och därför undrar jag om jag kan registrera bankhändelser retroaktivt? Kan inte hitta något om det när jag provar i programmet. Eller hur kan jag på bästa sätt bokföra tidigare inbetalda fakturor på enklaste vis? Jag vill få kundfordringarna att stämma inför deklarationen.

2 SVAR 2
AnnicaL
CHAMPION

Hej,

gjorde du övergången med verktyget för överföring från Administration till eEkonomi? Då skulle bara obetalda fakturor komma med och bokföras på konto 1518 i vänta på betalning. Blev det så för din del att alla fakturor som gjorts under 2019 kom med som obetalda? Hade du någon separat verifikationsserie för inbetalningsjournalerna? I så fall borde du fått ett felmeddelande vid importen. Stämmer ditt banksaldo i eEkonomi efter importen? 

Om du har aktiv bankkoppling kan du inte lägga in betalningar via bankhändelser, däremot kan du "betala" varje faktura för sig via knappen Åtgärder. Sen är det ju knepigt vilket konto du ska betala mot om banksaldot redan stämmer. 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag fick hjälp av supporten att föra över filen från visma administration till eEkonomi. Jag får nog snurra det ett varv till hos dem....

Tack för ditt inlägg.