2017-03-29
13:05
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2017-03-29
13:05
Ska jag ange tjänstepension i arbetsgivardeklarationen?
Jag har ett nystartat AB där jag själv är ensam anställd. Genom banken har jag en tjänstepension som jag bokför på 1930 / 7412, med löneskatten på 7533 / 2943.
Skall denna tas upp i arbetsgivardeklarationen månatligen till Skatteverket, och i så fall vad och var specifikt?
Tack!
Skall denna tas upp i arbetsgivardeklarationen månatligen till Skatteverket, och i så fall vad och var specifikt?
Tack!
Svara
2 SVAR 2

Fd medlem
Inte tillämpbar
2017-03-29
13:09
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2017-03-29
13:09
Hej
Nej den tas inte upp på arbetsgivardeklarationen löpande, däremot är det ju bra att ha koll på kostnaden precis som du gör där när du löpande bokför den som skuld resp kostnad. Löneskatten hamnar ju i slutet av året i den gemensamma bolagskatteuträkningen för hela räkenskapsåret.
/Ulrika
Nej den tas inte upp på arbetsgivardeklarationen löpande, däremot är det ju bra att ha koll på kostnaden precis som du gör där när du löpande bokför den som skuld resp kostnad. Löneskatten hamnar ju i slutet av året i den gemensamma bolagskatteuträkningen för hela räkenskapsåret.
/Ulrika
Svara
2017-03-29
13:12
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2017-03-29
13:12
Strålande, tack för snabbt svar! Då har jag tänkt rätt trots allt. 🙂
Svara
