Hej
Hoppas att ni skulle kunna svara på min fråga.
Håller med att upprätta bokslut och årsredovisning på mitt AB. Jag börjad med att stämma av kontona och jag hittar att jag har små diffar på 1-5 kronor på flera konto på flera månader under hela räkenskapsåret. Jag tror att detta är på grund av avrundningen. Så jag vet inte hur ska lösa detta? Kan ni vänligen svara på min fråga.
Tack på förhand
Löst! Gå till lösning.
Hej
För att kunna svara på frågan skulle jag behöva veta vilka konton du har differenserna på och gärna också de exakta beloppen som det diffar med på respektive konto. Går helt säkert att manuellt justera detta men svårt att ge ett exakt svar utan den information jag efterfrågat ovan.
Återkom med den informationen så kan vi garanterat lösa detta.
Joachim
Hej och stort tack för svaret. Här kommer diffarna:
- 1930 diffar 3 kr i mars
-1790 diffar 2 kr i okt.
- 2621 diffar 4 kr i feb
- 2641 diffar 4 kr i jan.
- 3049 diffar 2 kr i jan.
- 3050 diffar 2 kr i Feb.
- 3052 diffar 3 kr i jan.
- 3540 diffar 7 kr i jan.
- 3740 diffar 4 kr i jan.
- 4010 diffar 1 kr i mars.
- 5460 diffar 2 kr i jan.
-5612 diffar 2 kr i april.
- 6570 diffar 2 kr mars.
7510 diffar 2kr i okt.
-8400 diffar 1 kr i aug.
- 8410 diffar 1 kr i nov.
Tackar dig på förväg för din återkoppling.
Hej
Kontona från 3049 - 8410 låter du bara vara som de är att det diffar på dessa skall inte påverka något. För att rätta detta måste det vara bokfört fel mot dessa konton i de månderna som det diffar.
Konto 2621 - 2641 borde kunna lösas genom att göra om momsrapporterna för Januari och februari.
1930 och 1790 bör du dock rätta till. Ser dock inte om beloppen som du angett diffar positivt eller negativt? Så svårt att svara på hur det skall bokföras utan den informationen.
återkom med den informationen så kan jag ge dig förslag på hur du rättar till dessa konton.
/Joachim
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.