Fd medlem
Inte tillämpbar
2019-03-26
20:11
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2019-03-26
20:11
Starta om endast detta året? - eEkonomi
Jag undrar om man tar "Omstart av företag" startar det om helt från början då? Jag skulle vilja börja om på min redovisning bara för detta året, de andra tidigare vill jag ha kvar.
Snälla hjälp 🙂
Mvh Sofia
Snälla hjälp 🙂
Mvh Sofia
Svara
2 SVAR 2
2019-03-28
14:26
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2019-03-28
14:26
Jag har för mig att allt töms.
Antingen tar du ut SIE-filer för tidigare år som du sedan kan läsa in efter omstart, eller också makulerar du alla verifikationer på detta år (genom korrigeringsverifikationer) och börjar om på ny kula.
Antingen tar du ut SIE-filer för tidigare år som du sedan kan läsa in efter omstart, eller också makulerar du alla verifikationer på detta år (genom korrigeringsverifikationer) och börjar om på ny kula.

Fd medlem
Inte tillämpbar
2019-04-01
06:20
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2019-04-01
06:20
Hejsan Mixshop S,
Det stämmer som Annica nämner ovan att allting töms vid en "Omstart av företag" och det blir som en nystart av företaget. Bokförings, fakturor, artiklar, inställningar osv försvinner helt.
Så det bästa alternativet för dig är att vända all bokföring på nuvarande år via korrigeringsverifikationer eftersom du vill ha kvar allting som ligger bakåt i tiden. Det finns bra beskrivning på hur du skapar korrigeringsverifikationer i vår skrivna hjälp.
Vänligen,
Amanda
Det stämmer som Annica nämner ovan att allting töms vid en "Omstart av företag" och det blir som en nystart av företaget. Bokförings, fakturor, artiklar, inställningar osv försvinner helt.
Så det bästa alternativet för dig är att vända all bokföring på nuvarande år via korrigeringsverifikationer eftersom du vill ha kvar allting som ligger bakåt i tiden. Det finns bra beskrivning på hur du skapar korrigeringsverifikationer i vår skrivna hjälp.
Vänligen,
Amanda