Hej!
Jag har eget företag, som jag precis tagit över fakturering och bokföring i efter mamma som hittills har hjälpt mig med den biten. Jag är rätt ny på området, men jag har läst lite guider och regler, och har ju såklart fortfarande hjälp av mamma.
I samband med detta bytte vi dock också från Administration till eEkonomi och från underlag och verifikationer på papper i pärmar till helt digital bokföring, så i och med detta får jag utforska lite på egen hand utan hjälp hemifrån! 🙂
Det är en sak jag inte riktigt får grepp om. Varje dag kollar jag ju av transaktioner på banken, lägger in dem som "Bank- och kassahändelser" och bokför dem på sina respektive konton. Men är jag tvungen att också bifoga bilder av transaktionerna från bankens hemsida för varje verifikation? Och måste jag till exempel när jag gör momsredovisning bifoga kvittensen för denna i dess verifikation osv?
Kort sagt undrar jag vad för "dokument" jag är tvungen att bifoga i olika typer av verifikationer, generellt sett givetvis men kanske de vanligaste "sorterna"? 🙂
Tack på förhand!
Med vänlig hälsning
Daniel Kvist
Ess Vägsystem AB
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.