Jag råkade skicka en felaktig faktura, som jag sedan kvittade. Min fråga är vad jag ska använda som verifikationer till bokföringspärmen för dessa tre poster (ingen inbetalning eller utbetalning skedde, så kontoutdrag kan inte användas).
Tacksam för svar!
Löst! Gå till lösning.
Hejsan,
Jag tänker att det i detta fallet är kreditfakturan som är underlag för kvittningen egentligen. Här är det ju en korrigering av din bokföring eftersom fakturan var felaktig, därmed skapade du kreditfakturan och kvittade den med debetfakturan och inget "externt" underlag krävs/finns. Läs gärna mer i vår artikel Verifikation – Vad är en verifikation? där vi förklarar mer utförligt.
Vill ändå passa på att flika in med vår artikel Digital bokföring vs. papper - spara tid och slipp onödiga utskrifter också, det är inte alltid nödvändigt att spara all bokföring i pappersformat längre, så länge det finns digitalt. 🙂
Ha en fin helg!
/My
Tack för svaret och trevlig helg!
Magnus
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.