Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Utlägg utländska kunder

Hej,

Jag ska bokföra utlägg som har gjorts av utländska kunder som har lämnat in kvitton på utlägg från en konferens i Stockholm. Utbetalningen har gjorts i SEK till kunderna. Hur ska jag bokföra detta? Måste jag redovisa varje kvitto med moms eller kan jag bara bokföra allt i en klumpsumma på 4010 inköp underlag kundaktiviteter och på aktuellt projekt.

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej hej!

Jag är inte helt med på hur din verksamhet ser ut så du får jättegärna utveckla lite mer.

Vi har en tidigare tråd där min kollega Per tar upp en hel del kring utlägg, du hittar den här: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/7kxfcej360d5b

Det kanske inte är alls detta du är ute efter, i så fall vill jag att du återkommer och utvecklar din fråga lite så ska vi nog kunna reda ut det.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vi är ett företag som bl a anordnar konferenser. I detta fall har vi haft konferens och en del deltagare har haft utlägg t ex resekostnader och flygbiljetter som ska faktureras vidare som en kostnad till kunden som har beställt konferenser. De har fyllt i en reimburs och bifogat sina kvitton. Jag har betalt ut beloppet i SEK.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Okej, då är jag med på hur händelsen ser ut.

Jag tror att du får svar på din fråga om du går in på länken som jag bifogade i mitt tidigare svar. Börja med att kontrollera att de här händelserna uppfyller vad som krävs för att de ska betraktas som utlägg.

Angående din fundering om att bokföra allt i en klump så kan jag inte se några problem med det om det är utbetalt samma dag, tänk på att spara alla underlag bara.

Återkom gärna igen om det är några tveksamheter.

/Annie