Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lamse_
MEDLEM

Valutaväxling

Jag har ett företag som handlar i utländsk valutaväxling i Sverige. Jag undrar om hur kan jag göra bokföring.
4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Har du ett valutakonto så att era transaktioner har utländsk valuta på kontoutdraget?

I det läget kan du lägga upp en valutakonto under Inställningar - Kassa- och bankkonton - därefter utgå från detta när du bokför under Kassa- och bankhändelser.

Själva beloppen redovisas i SEK i bokföringen, men har du ett valutakonto upplagt kan du som sagt utgå från detta när du skapar dina verifikationer.

Återkom gärna med en beskrivning av ert scenario, gärna också vilka valutor det gäller. 

/Hanna
Lamse_
MEDLEM

Hej!

Jag köper utländsk valuta och försäljer utländsk valuta. är det något speciala konto som jag änvanda att bokföra verifikation

hoppas du förstå mig.
Tack
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Om jag förstår dig rätt köper och säljer du valuta.
Detta är en lite klurig fråga som jag inte hittar något bra svar på - får därför be dig att kontakta en redovisningskonsult som kan hjälpa till med vilka exakta konto du kan/ska använda.

Om du vill dela med dig av svaret du får från redovisningskonsulten får du gärna återkomma i denna tråd, så kan fler användare ta del av vad som gäller.

Ha en bra dag
/Susan
Lamse_
MEDLEM

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Bokföring valutahandel.

Hej Davor P!

Jag behöver er hjälp hur man gör bokföring en valutahandeln verksamhet som bytta pengarna utländsk valuta till svensk valuta.
Finns det någon speciella konto till inköp av valuta och försäljning av valuta eller tar som normal.

tack på förhand.