- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
omföring av ingående balanser på kapitalkonton
Jag har bokfört 2024 års resultat. Nu, så vitt jag förstod behöver jag överföra mina saldon 2011-2019 till mitt eget kapital 2010, enligt denna artikel https://forum.vismaspcs.se/t5/Tips-om-bokforing/Omforing-av-konton-for-eget-kapital/ta-p/180919
Så, jag går till verifieringar och skapar en manuell verifiering med förslag på meny 'omföring av ingående balanser på kapitalkonton' daterad 1 januari 2025. Och där är jag på förlust, jag vet inte vad jag ska göra. Kan någon hjälpa mig att kontrollera siffrorna här, vad ska stå i debet/kredit/saldo? Tack.
Löst! Gå till lösning.
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Hej
jag kan hjälpa dig med den omföringen men då jag inte ser ditt system så behöver jag att du bifogar en bild från balansräkningen i 2025 där man ser kontona för eget kapital 2010 - 2019 och vilka kontosaldon de har.
Så återkom med en sån bild så skall jag skapa en bild på hur den konteringen skall se ut.
/Joachim
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Hej! Ursäkta det sena svaret.
Jag har bifogat en skärmdump från min balansräkning, och även siffror från Visma när jag skapar en manuell verifiering (kanske blir de ännu bättre eftersom jag måste lägga dem på rätt plats).
Låt mig veta om det räcker. Tack!
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Hej
Toppen och tack för bilderna du bifogade.
Omföring av det egna kapitalet gör du på följande sätt.
/Joachim
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Tack så mycket för din hjälp!