Hej @Jan Taxi!
Det är troligtvis en av löneutbetalningarna som inte har gått iväg som den ska, då felmeddelandet inte specificerar vilken anställd som det gäller. Kika in på banken och kontrollera löneutbetalningarna därifrån först. När du ser vilken lön som har blivit stoppad kan du manuellt betala ut den på banken.
Därefter rekommenderar jag att se över uppgifterna på den anställda och rätta till det som kan ha blivit fel. Det som du själv kan titta på är:
- Kontrollera om det hoppat in något mellanslag. Om du har kopierat in kontonumret så kan det ibland komma in ett mellanslag som inte ska vara där 🙂
- Har den anställda en adress inlagd?
- I rutan för land är de viktigt att du skriver in tex Sverige istället för SE, då detta kan påverka löneutbetalningen.
- Har bankkontonumret och clearingnumret tillräckligt många siffror?
Om du inte får bukt med det efter att du stämt av ovanstående så tycker jag att du tar kontakt med supporten som kan koppla upp sig för vidare felsökning.
Önskar dig en fortsatt fin dag!
/Tinne