- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Arbetsgivarintyg till arbetsgivarintyg.nu
Hej, vet ni varför är det så att bolag har olika APInycklar för sina olika användare?
Om jag ska göra ett intyg för bolag A i visma lön 600 så måste jag ha min egen APInyckel. Om min kollega sen går in i bolag A dagen efter och ska göra ett annat intyg måste hennes APInyckel läggas in. Och dagen efter måste jag lägga in min APInyckeln igen... oich när man loggar in på arbetsgivarintyg. nu så ser man bara de intyg man själv laddat upp. Man borde ju kunna se alla intyg på samma bolag.
Mvh Lisa
- Välj din produkt:
-
Lön 600
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Hej @Lisa_Boiardt_
Anledningen till att man har unika API-nycklar för varje användare skulle gissningsvis kunna bero på följande:
Ökad säkerhet och spårbarhet: Genom att ha unika API-nycklar för varje användare kan systemet bättre spåra och säkra aktivitet. Om en nyckel hamnar i fel händer kan administratörer snabbt identifiera och lösa problemet för den specifika användaren utan att störa hela företaget.
Detaljerad loggning: Unika API-nycklar möjliggör detaljerad loggning av vem som har gjort vad inom systemet. Det är mycket användbart för revisionsarbete och att följa upp regler och riktlinjer.
Åtkomst och behörigheter: Separata API-nycklar gör det möjligt för företaget att begränsa specifika rättigheter och åtkomstnivåer för olika användare, vilket är praktiskt för att hantera olika roller och ansvar.
Men för att få det absolut bästa svaret på din fråga, skulle jag rekommendera att du kontaktar Arbetsgivarintyg.nu direkt.
/Tinna
