Hej,
Jag har bockat i att jag vill ha automatisk uppbokning av semesterskuld. När jag kör första lönekörningen i Visma smart lön (november månad) så bokar den upp semesterskulden för hela året i bokföringsordern. Vad har jag gjort för fel ?
Hej @Jalin71
Tack för att du kontaktar oss.
I Visma Lön Smart kan du bokföra företagets semesterskuld automatiskt vid varje löneutbetalning. Innan du kan boka upp semesterskulden behöver du nollställa de konton som kommer att användas för uppbokningen i ditt bokföringsprogram.
Läs mer om detta i hjälpavsnittet Nollställ konton för semesterskuld och återkom gärna om du har några följdfrågor så hjälps vi åt.
Ha en fin dag
/Tinna
Hej Tinna,
Tack för ditt svar. Dock så använder jag inte Visma eEkonomi (använder Visma Spcs 2000) så jag behöver nog hjälp hur jag löser det utan eEkonomi om det finns någon sådan hjälpinstruktion.
Tacksam för hjälp 🙂
Hej @Jalin71
Vi har ingen instruktion skriven specifikt för Visma Administration men det fungerar som vanligt. Tänk bara på att innan du bokar upp allt så behöver du nolla alla berörda konton i Administrationsprogrammet så ska det fungera sedan.
Hör av dig om du har några frågor antingen till oss i forumet eller till våra kollegor på supporten.
Ha en fin dag
/Tinna
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.