Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Avsluta samarbete

Hej,

Jag har en del gamla kunder som ligger kvar under samarbeten när jag loggar in på vismaonline som jag skulle vilja ta bort. Jag är huvudadministratör på samtliga, men får upp ett meddelande "konsult är primär kontakt. För att avsluta samarbetet måste du ange en användare i kundens företag som Vismas primära kontakt". Hur kommer jag vidare? 

/Frida

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Frida Nilsson1 

Jag tänker att börjar med att du följer instruktionen Avsluta samarbete för en tjänst. Misstänker att du redan har avverkat punkterna 1 - 7 men prova även lösningen som står under dessa: 

Om du får ett felmeddelande som informerar om att huvudkontakt saknas för kundnumret när du försöker avsluta ett samarbete, löser du detta genom att ställa in en ny Huvudkontakt. Gå till Mina tjänster, ändra till kundens företag och välj Användare och tjänster. Ändra användarens roll genom att välja pennan och därefter Administratör. Slutligen, välj denna användare som Huvudkontakt. Skulle din kund inte finnas med i listan över användare, måste du först skapa en ny användare.

Hjälper inte detta så slår du en signal till oss så löser vi det tillsammans. 

Välkommen att kontakta supporten

/Tinna