Hej Misu!
Det finns två alternativ beroende på om allt är installerat på din dator eller om du har en server och har gjort arbetsplatsinstallation på din dator.
Om allt finns lokalt på din dator gör enligt nedan.
1. Stäng av Windows Brandvägg tillfälligt på din dator.
2. Starta programmet Visma Assist Lön och välj att reparera programmet medans Windows Brandvägg är avstängd.
3. Prova om programmet fungerar.
4. Starta Windows Brandvägg igen.
5. Fungerar inte programmet så gör enligt instruktionen i foruminlägget Registrering av COM Server misslyckades.
Om du har server och arbetsplatsinstallationer gör enligt nedan.
1. Stäng av Windows Brandvägg tillfälligt på servern.
2. Starta programmet Visma Assist Lön och välj att reparera programmet medans Windows Brandvägg är avstängd.
3. Prova om programmet fungerar.
4. Starta Windows Brandvägg igen.
5. Fungerar inte programmet så gör enligt instruktionen ovan.
Om detta inte hjälper så behöver vi veta mer om ditt operativsystem, antivirusprogram och hur det är installerat hos er.
//Linnea