Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

jasminrevo
NY MEDLEM

Importera till lön

Hej!

Jag är relativt ny i systemet (Visma lön 600).

Jag jobbar som lönekonsult på en redovisningsbyrå.

En av våra kunder har en helt manuellt hantering av lönen där jag får tidrapporter via Excel, därefter knackar jag in löneart x ápris x konto o.s.v. i Visma per person.

Finns någon möjlighet för massregistrering likt den man har i Agda? 

Finns någon möjlighet för att importera lönen, så att den ex. läser in anställningsnummer och löneart samt antal och ápris / konto i lönekörningen?

Detta är bara en tillfällig lösning tills dess att de går över med digital schemahantering också. 

Stort tack på förhand!

Vänliga hälsningar

Jasmine på Inrevo 

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @jasminrevo 

Tack för din fråga och välkommen till forumet!

Förstår att övergången från ett större system som Agda kan kännas lite utmanande till en början, men vi hoppas att du kommer att uppskatta Visma Lön 600's användarvänliga gränssnitt.

Visma Lön 600 har ingen exakt motsvarighet till Visma Agdas funktion för massregistrering, men det finns smarta arbetsflöden och importfunktioner som kan hjälpa dig. Ett tips är att i största möjliga mån använda snabbval för att enkelt registrera lönehändelser och avvikelser innan ni börjar med er digitala schemahantering.

Om de anställda har återkommande lönearter varje månad kan du använda fältet Standardlönebesked på fliken 3 Lön i anställningsregistret. När du anger återkommande lönearter där, lägger systemet automatiskt till dem vid varje ny lönekörning.

För den som använder ett externt tidredovisningssystem eller ett system för utlägg så finns möjligheten att importera en TLU-fil. Vi har ett hjälpdokument som beskriver exakt hur TLU-filen ska vara strukturerad, så att du får allt rätt från början.

Om du har fler frågor eller behöver hjälp med detaljerna, är du alltid varmt välkommen att kontakta vår support så hjälper vi dig gärna.

Ha en fantastisk dag och lycka till med lönehanteringen! 🌟

/Tinna