Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Kopplade lönearter fungerar bara direkt på lönebeskedet

Hej,

Då Vismas uppbyggnad av arbetstidskonto inte riktigt passar de behov vi har så har jag funderat lite över om det finns något smidigt sätt att komma runt det. Vårt "krux" är att vi har ett visst antal timmar. När denna tid används så ska:

- Arbetstidskontot minska med den tiden

- Avdrag göras på lönen för den tiden

- och så ska en ersättning betalas ut beroende på vad man tjänat in året innan. 

Jag fick då den geniala idén att koppla 4330 till två lönearter som sköter det jag saknar i funktionen för Arbetstidskonto. Och det funkar perfekt. Så länge jag skriver 4330 direkt på lönebeskedet. Om jag går via kalendariet, eller via snabbvalet för tidbank så kommer inte kopplingarna med. Är det något jag gjort fel någonstans?

När jag vänder Arbetstidskonto i kalendariet eller snabbvalet och löneart 4330 skapas så vill jag alltså att mina två kopplade lönearter hänger med. 

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Frida Nilsson1 

Tack för att du kontaktar oss. 

Tyvärr finns inte möjligheten att få med kopplade lönearter till originallönearten i ett snabbval. Kopplade lönearter hämtas endast vid manuell registrering.

Det är begränsning i programmet, men du får gärna registrera det som ett förbättringsförslag direkt till vår utvecklingsavdelning via knappen Förbättringsförslag som du hittar strax till höger om mitten av programmets header. Klicka på knappen och du länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.  

Trevlig helg.

/Tinna

Tack, då gör jag så. Önskar dig en trevlig helg 🙂