Hej! Hur gör man för att lägga in en ny e-post på en anställd som avslutat sin gamla e-post och inte kommer ihåg sitt lösenord till Lön Anställd, så att han kan stämpla in och ut på dagarna igen ?
//stefan
Hej Stefan!
Följer du nedan punkter så ska det gå bra att ändra e-postadressen för den anställda men först vill jag skicka med dig en liten förmaning 🙂
Att återställa den felaktiga kopplingen för den anställda ska enbart användas om man inte kan ändra e-post för den anställda på något annat sätt, detta då historiken som finns i tjänsterna kommer att försvinna.
1. Gå in i löneprogrammet och välj upp den anställda. Där kan du sedan bocka ur alla digitala tjänster dvs. Visma lön anställd och Visma Utlägg. Du behöver även säkerställa att "skicka lönebesked med" är ändrat till papper. Dessa inställningar gör du på fliken 1 och 3.
2. Spara och synkronisera
3. Därefter kan du sätta tillbaka bocken för tjänsterna som den anställda ska ha tillgång till.
4. Högerklicka på skärmen och välj "Återställ felaktig koppling mot internettjänster"
5. Därefter kan du ändra e-postadressen och sedan spara och synkronisera och då ska det fungera för den anställda sedan.
Har du några följdfrågor eller funderingar så är du alltid välkommen att höra av dig antingen till mina duktiga kollegor på supporten eller här i forumet.
/Tinna
Okay tack så mycket..
då får jag försöka med det imorron 🙂
//Stefan
Hej..
Tack så mycket nu funkar allt som det ska .
//Stefan
Skönt att höra och tack för återkopplingen. Funderade precis på hur det hade gått för dig.
Glad sommar! /Tinna 🙂
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.