Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Anna Frisk
MEDLEM

Lön anställd

Hej. då det är lång kötid per telefon provar jag här

Lön anställd. Jag ser inte mer än en kalender. De andra står som inaktiva, varför?
Vi har precis överfört från ett annat visma till online så har något gått snett?

Nästa fråga, ska det inte automatiskt gå över till lönsmart sen så allt följer med som om de har haft semester osv? För nu syns det endast månadslönen

Tack på förhand

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Anna Frisk 

Tack för din fråga. Först och främst vill jag nämna att det i princip alltid går snabbare att få hjälp via telefon än här i forumet. Om du ringer vår support imorgon bitti när vi öppnar, är det oftast väldigt kort eller ingen väntetid alls.

Gällande att du endast ser en kalender och att de andra står som inaktiva:
Detta är en typ av fråga som är svår att svara på utan att se exakt vad som har gjorts och vilket program du migrerar ifrån. Har du fått hjälp av oss att göra migreringen? Det kanske är något som behöver kompletteras? Jag är väldigt mån om att det ska bli rätt hos dig, så därför rekommenderar jag starkt att du pratar med supporten för att lösa detta.

För att lösa problemet med att all information inte automatiskt har överförts till Visma Lön Smart, inklusive semesteruppgifter, behöver vi först åtgärda huvudproblemet som du nämnde – att de anställdas kalendrar inte visas korrekt. Detta måste fixas innan du kan överföra avvikelser som semester och vård av barn till Visma Lön Smart.

När det närmar sig löneutbetalning, ska du skapa en lönekörning. Registreringar gjorda i kalendern till och med lönekörningens avvikelseperiod kommer med på de anställdas lönebesked. Du kan även rapportera avvikelser och göra kompletteringar direkt på lönekörningen. Mer info finns på sidan Lönekörning i Visma Lön Smart

Välkommen att kontakta supporten så ska vi hjälpa dig att felsöka så du kan göra löner igen. 

Trevlig kväll!