Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Lyckas inte få lönebesked via app

lyckas inte  få lönebesked via app.

Får beskedet att jag loggat in korrekt , men att jag saknar de nödvändiga rollerna. JAg är administratör på vårt konto. Vilken mer roll behöver jag ?

Hälsningar
Monica

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej Monica, 

 

Vad jag kan se på din fråga så gäller det Visma Min Lön till Visma Lön? För att kunna logga in och öppna sitt lönebesked via appen Min lön så krävs inte en adminstratörsroll utan endast användare. I Visma lön så ska du ha aktiverat Visma Min Lön i företagsinställnignarna samt under PersonalAnställda lagt in att lönebeskedet ska skickas via Min Lön på flik3. När du sedan skickat lönebeskedet så ska du kunna logga in och se det i appen.

 

Använder du däremot Lönemodulen i eEkonomi så är det appen Visma Emolyee som du ska ha, du behöver även här endast ha rollen som användare och har du inne under Lön - Anställda, inne på den anställde markerat "Skicka lönebesked till Visma Empoyee" så ska lönebeskeden som blir bokförda hittas i Appen. 

 

Eftersom jag inte kan se vilket företag det gäller så vill jag att du dubbelkollar att du har rätt app för rätt program till att börja med, lätt att hämta fel 🙂 

 

Ordnar inte informationen ovan ditt problem så är det lättast att du kontaktar oss på supporten via telefon eller chatt. Detta eftersom du inte ska dela med dig av allt för känslig information som kan behövas i ärendet här i forumet. 

 

Ha en fin dag! 

/My