Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

När jag ska gå in på visma lön anställd för att skapa rapport så kommer det upp en gammal mailadress till oss. Ingen kan lösenordet på den!?

Hej! När jag ska gå in på visma lön anställd för att skapa rapport så kommer det upp en gammal mailadress till oss. Ingen kan lösenordet på den!?
1 SVAR 1
Theodor Ahlström
ANSTÄLLD

Hej Rolf,


Menar du mailadressen som kommer upp när ni kommer till inloggningsrutan för visma online? Om du går till www.vismaspcs.se - mina tjänster (uppe till höger) - är det steget där efter när man ska logga in med mailadress och lösenord som ni inte kan lösenordet till den mailadressen? 


Om det är så att ni fortfarande har tillgång till mailadressen men inte kan lösenordet så kan ni vid inloggningsrutan för Visma Online välja Glömt ditt lösenord - fylla i mailadressen där och skicka begäran. Då får ni en aktiveringslänk till mail-inkorgen som ni kan använda för att skapa ett nytt lösenord. 


Om ni inte längre har tillgång alls till den epostadressen så kan ni kolla i löneprogrammet under Arkiv - användare - användare - de mailadresserna som ligger upplagda där är löneadministratörer för ert konto och ska även ha tillgång till Visma Lön Anställd. Om ni har flera användare där skulle ni kunna testa att logga in med någon av dessa istället.


Om ni inte kommer in med någon av dessa heller så kan ni kontakta supporten så kan de hjälpa er att lägga upp en ny administratör på kontot och på så sätt kan ni välja en ny epostadress som ska bli administratör på kontot som ni sedan kan använda för att komma åt Lön Anställd. Ni hittar uppgifter och kan komma i kontakt med supporten genom sidan Kontakta oss.


Hoppas något av alternativen ovan hjälper! 
Ha det fint! 
/Theodor