Hej @Louise10
Tack för en klurig fråga.
Programmässigt så är det inget något måste att skapa en lönespecifikation men jag är lite mer fundersam på vad som gäller kring arbetsgivardeklarationen. Den information jag har hittat kring detta kommer från skrivna hjälpavsnittet Behöver man rapportera arbetsgivardeklaration för period utan löneutbetalning? i Visma Lön 600 och där skriver vi:
Om företaget är registrerat som arbetsgivare så måste arbetsgivardeklarationen lämnas till Skatteverket även om du inte har betalat ut några löner eller registrerat förmåner för perioden. I de fall då det inte finns några uppgifter att deklarera för perioden väljer du alternativet att deklarera noll på skatteverket.se.
Min rekommendation är att du slår en signal till Skatteverket och stämmer av så allt blir korrekt hanterat. Uppdatera gärna ditt foruminlägg med svaret sedan så kan du hjälpa någon annan framöver.
Ha det fint och välkommen tillbaka till forumet.
/Tinna