Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Louise10
MEDLEM

Nolla februari månads lön

Hej,

Jag har tidigare månader tagit ut lön men tänkte avstå denna månaden (i mitt enmansbolag där jag är egen ägare av ABt).

Jag har modulen Lön direkt i Visma. Kan jag bara strunta i att göra en lönekörning för februari eller bör jag göra en lönekörning med 0 kr i bruttolön?

Hälsningar Louise

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Louise10 

Tack för en klurig fråga.

Programmässigt så är det inget något måste att skapa en lönespecifikation men jag är lite mer fundersam på vad som gäller kring arbetsgivardeklarationen. Den information jag har hittat kring detta kommer från skrivna hjälpavsnittet Behöver man rapportera arbetsgivardeklaration för period utan löneutbetalning? i Visma Lön 600 och där skriver vi:

Om företaget är registrerat som arbetsgivare så måste arbetsgivardeklarationen lämnas till Skatteverket även om du inte har betalat ut några löner eller registrerat förmåner för perioden. I de fall då det inte finns några uppgifter att deklarera för perioden väljer du alternativet att deklarera noll på skatteverket.se.

Min rekommendation är att du slår en signal till Skatteverket och stämmer av så allt blir korrekt hanterat. Uppdatera gärna ditt foruminlägg med svaret sedan så kan du hjälpa någon annan framöver. 

Ha det fint och välkommen tillbaka till forumet. 

/Tinna