Hej Ann,
Det kan bero på vilken period du gör lön för och vilket anställningsdatum den nyanställda har men detta har du säkert redan kollat på kan jag tänka mig. Ofta när vi får denna frågan så gäller det en timanställd och man tänker inte på att de ofta får sin lön i efterhand men här tolkar jag det som det är en anställd med månadslön som du vill lägga till.
Får du något felmeddelande eller vad händer när du står inne på den pågående lönekörningen - klickar på knappen Lägg till? Finns inte den anställda i listan? Kontrollera i så fall om personen har kompletta uppgifter inlagda i anställningsregistret - du ser det på ett bra sätt när du står i listläget under Personal - Anställda.
Om inte en komplettering i anställningsregistret eller tankevurpa kring löneperioden löser problemet så återkom gärna till mig och ge mig så mycket info som möjligt så löser vi säkert detta tillsammans. Självklart är du även alltid välkommen att kontakta mina duktiga kollegor på supporten
Ha en fin dag! /Tinna 🙂