Hej
Jag har behövt göra omstart av företag. Jag har Visma Lön Direkt. Alla tidigare lönekörningar har försvunnit. Och jag behöver kunna matcha arbetsgivardeklarationerna & momsdeklarationerna med händelserna i skattekontot. Vad är lösningen?
Löst! Gå till lösning.
Hej @imadprins
Innan du gör en omstart är det viktigt att gå noga läser igenom hjälpavsnittet Omstart av företag.
Där står så här:
Viktigt! Du ska inte starta om Visma eEkonomi om du använder Visma Lön Smart eller Visma Lön Direkt, då raderas alla uppgifter i löneprogrammet. För mer information eller hjälp, kontakta gärna vår support så hjälper vi dig. Visma Spcs support
Jag vet faktiskt inte om vi kan hjälpa dig om du redan har startat om men slå en signal till supporten och hör vad du kan göra så här i efterhand.
Lycka till och jag hoppas att det löser sig.
Jag har kvar verifikationerna "lönebesked" från året. Eftersom en lönekörning är en verifikation, kan jag bara inte skapa samma verifikationer själv?
Helt otroligt att Visma inte har tänkt på att man ibland är tvungen att göra omstart. Man bör kunna exportera alla deklarationer och lönekörningar precis som bokföringsdata.
Hej igen @imadprins
Har du varit i kontakt med supporten nu?Jag har inte mer info kring omstart än det jag har delat med dig här i forumet så därför behöver du slå en signal till supporten.
Vänligen Tinna
Tack för hjälpen!
Jag tar kontakt med dem.
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.