- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Semesterersättning
Hej,
vi har bytt löneperiod för timanställda ifrån 21-20 till helmånad nu inför sommaren. Men nu kommer inte semesterersättningen med automatiskt för perioden 21-31 mars för den enda timanställda vi haft mellan 21-31 mars. Men bockar jag ut under anställd att den inte ska räknas automatiskt så går den att lägga in. Men så fort man bockar i att det ska ske automatiskt försvinner den. Eller är det så att programmet räknar det som att den semesterersättningen för 21-31 mars ska betalas ut i maj?
Någon som varit med om någon liknande?
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Hej @webtomten
Jag kan inte tänka mig att semesterersättningen som avser mars ska betalas ut i maj men däremot kan det vara så att du behöver göra någon manuell handpåläggning för att detta ska fungera fint framöver.
Gör så att du slår en signal till oss så får vi testa olika alternativ tillsammans och leta upp en lösning. Du kan alltid hantera det manuellt men vi vill ju "tömma" snabbvalet också så du inte betalar ut semesterersättningen flera gånger.
Välkommen att kontakta supporten så hjälper vi dig!
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Hej,
Jag får försöka hinna med det. Då era öppettider för supporten inte riktigt passar hur vi jobbar och våran dygnsrytm.
Tidigare när vi körde 21-20 då var det aldrig några problem. Då hämtade den semesterersättningen som den ska automatiskt.