2019-10-18
14:40
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2019-10-18
14:40
Skapa ett heltidsschema för en som jobbar deltid - Visma Lön Anställd
Behöver byta ett schema på en anställd. Har fått hjälp första gången schemats skapades av Visma. Nu behöver jag byta underliggande 100% schema och skapa ett nytt deltidsschema. Hur skall jag tänka, när jag lägger 100% schemat, så jag inte får varningar, som att " heltidsschemat kan inte användas till detta deltidsschemat " ? Ewa
Svara
1 SVAR 1
2019-10-22
09:32
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2019-10-22
09:32
Hej EwaBH,
I Visma Lön Anställd måste alla deltidsscheman baseras på ett heltidsschema. Detta eftersom beräkning av sysselsättningsgrad, mertid, övertid, säsongstider, schema vid helgdagar och liknande sker automatiskt och baseras på inställningarna för ett heltidsschema.
För att du ska kunna koppla deltidsschema till heltidsschema gäller följande:
Ha en fin dag!
/Kristina
I Visma Lön Anställd måste alla deltidsscheman baseras på ett heltidsschema. Detta eftersom beräkning av sysselsättningsgrad, mertid, övertid, säsongstider, schema vid helgdagar och liknande sker automatiskt och baseras på inställningarna för ett heltidsschema.
För att du ska kunna koppla deltidsschema till heltidsschema gäller följande:
- Deltidsschema kan bara kopplas till heltidsscheman som är kompletta.
- Deltidsschema som ska hantera säsongstider måste baseras på ett heltidsschema som har inställningar för det.
- Start- och sluttid för deltidsschemat måste ligga inom heltidsschemats start- och sluttid för respektive dag.
Ha en fin dag!
/Kristina