korrigering:
versionen är så klart 2024.0...
Hej @tomasf
Ursäkta att jag bryter in i tråden så här, men gissar att det du reagerar på är inloggningsrutan till företaget som kommer upp direkt vid programstart?
Från och med version 2023.4, vår säkerhetsuppdatering så valde vi att ta bort möjligheten att logga in via Windowsinloggningen som man tidigare kunde och nu gäller enbart lösen och signatur.
Detta för att användare och databaser ska hanteras på ett ännu bättre och säkrare sätt.
Har du däremot glömt bort vilken signatur och lösen ni har så kan du kika i hjälpen Glömt lösenord för inloggning till Visma Lön.
/Cecilia
Hej Tomas!
Alla som arbetar i Lön 300 måste finnas upplagda som användare för att kunna logga in i programmet. Detta för att skydda de uppgifter som finns i löneprogrammet. Jag gissar på att du lyckas logga in vid första inloggning men att du sedan får upp en ruta för inloggning till digitala tjänster.
Detta fönster dyker upp för att programmet ska kunna synkronisera mot Min lön/ Kivra eller Visma Lön Anställd om ni har det aktiverat. Om rutan fortsätter dyka upp i ditt program beror det troligtvis på att du fyller i fel inloggningsuppgifter. Inloggningsuppgifterna du har här är samma som till Visma Online. Får du inte till det kan du testa logga in via vår hemsida - Mina tjänster och klicka glömt lösenord om du behöver uppdatera ditt lösenord.
Nu gjorde jag endast en gissning och kanske är helt ute och cyklar angående vilken behörighet du menar. Återkom annars med lite mer info om jag inte prickat rätt! 😀
Ha en fin kväll!
/Ebba
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.