Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Uträkning av semesterdagar vid intermittent arbetstid

Vi har anställda som arbetar 100% på (10 h x 4 dagar)/veckan samt (13,33 h x 3 dagar)/veckan.
Vi använder oss av Nettosemesterdagar. De ska alltså ha 20 st resp. 15 st betalda semesterdagar i de här fallen. Jag har registrerat 25 dagar semesterrätt på "anställningskorten" på samtliga anställda, men när jag skriver ut beräkningen av semesterdagar står det 25 dagar intjänade, vilket blir fel. 
Jag kan ändra till semesterrätt 20 och 15 dagar, men misstänker att programmet kan räkna ut det utifrån arbetsschemat? Vad har jag missat?

2 SVAR 2
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej Annicka! 

Det stämmer, Lön 600 räknar fram antal intjänade semesterdagar utefter det arbetsschema du har på de anställda, du behöver alltså inte korrigera semesterrätten. Börja med att kontrollera så inställningen Nettosemester finns under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Semester - Företagets regler för intermittent deltidsanställda

Är beräkningsmetoden korrekt hade det varit bra med en bild på arbetsscheman du lagt upp för de anställda det gäller. Från vilket datum är arbetsschemat satt att börja gälla från? 

Återkom gärna så tar vi en titt på det! 
/My 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen
Jag har dessa inställningar och schemat har gällt under hela året och även inställningarna där ser ut som de ska, men jag fick det inte att stämma riktigt när jag gjorde semesterårsavslutet (beror nog på att jag haft fel semesterrätt under hela året då jag missat att det alltid ska vara 25), så jag ändrar semesterrätten nu på det nya året, så kommer det nog att stämma vid nästa avslut.