Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lotta8082
NY MEDLEM

Visa på lönebesked

Kan man lägga till ackumulator för Friskvård på lönebeskedet i Visma 600 och hur gör man i så fall?

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Lotta8082 

Vi har skrivit användartipset Lön 300/600 Använd Egna ackumulatorer för spårning och varningar som beskriver hur du kan göra steg-för-steg. 

Ha en trevlig eftermiddag!

Lotta8082
NY MEDLEM

Ok, så jag måste göra en ny för att jag ska kunna få med den på specen? Det går inte att lägga till en befintlig?

Hej @Lotta8082 

Jag har kollat upp detta och inser att vårt tips behöver justeras för att stämma.

Numera finns det en färdig löneart i Visma 600 som heter Friskvårdsersättning 1228. Denna löneart har redan en färdig ackumulator som heter friskvård och när den används kommer allt ackumuleras och visas på lönebeskedet förutsatt att du ställer in ett gränsvärde på den  ackumulatorn.

Dock, om du har använt denna löneart i tidigare lönekörningar, kommer ackumulatorn inte att påverkas retroaktivt. Den påverkas endast framöver från det att ändringen görs.

Hoppas detta svarar på din fråga och förlåt för att du fick gammal info. Vi ska se till att uppdatera användartipset jag hänvisade till i mitt tidigare svar.

Ha en fin eftermiddag!

Ingen fara, men det är den jag använder men det står inget på lönespecen. Eller det ligger som en lönerad såklart men inget som en ack längst ner på specen. 

Hej @Lotta8082 

Som löneprogrammet ser ut idag så får du inte med dig det längst ner på lönespecen men du får gärna lämna det som ett önskemål direkt till våra utvecklare av Visma Lön via Förbättringsförslag enligt bild nedan. 

Trevlig kväll!