Hej
Jag är i processen att ta över lönearbetet från en byrå till arbetsplats och vi har lyckats efter flera turer med supporten att få till att jag nu är huvudkontakt och de är kvar som löneadministratörer som en säkerhetsåtgärd i ifall jag inte får löst programmet.
Men nu när de la upp mig som administratör så kan de inte klicka i att jag får tillgång till visma anställd, jag kan logga in men kan alltså inte se några tjänster. De vet inte hur man ska kunna ändra det heller för det är gråmarkerat hos dem för att kunna klicka i mer.
Är det någon som varit med om denna processen och haft liknande problem?
Väldigt tacksam för all hjälp som går att få.
Med Vänliga Hälsningar
Jenny
Löst! Gå till lösning.
Hej @JennyEn
Välkommen som ny forummedlem 🙂
Jag tolkar det som att du har blivit upplagd som Administratör på vismaspcs.se. Men på vismaspcs.se kan du inte aktiveras som Användare eller Löneadministratör i Visma Lön Anställd utan det görs inifrån löneprogrammet.
Om du ska bli Löneadministratör måste du registreras/läggas in i Lön 600 under Arkiv - Användare - Användare med din epost och därefter behöver en administratör synkronisera registret. När synkroniseringen är gjord kommer du ha tillgång till Visma Lön Anställd som Löneadministratör.
Önskar dig en riktigt god jul och välkommen tillbaka till forumet framöver.
/Tinna
Hejsan
Tack för ditt svar, jag fick hjälp sent igår eftermiddag så har inte hunnit svara här. Jag låg upplagd som huvudkontakt och min användare var upplagd korrekt - det var synkroniseringen av register som saknades, det hade den första som hjälpte mig glömt göra 🙂 så det var lite knivigt men i slutändan så gick det bra 🙂
så om någon annan har allt korrekt upplagt men ändå får samma fel så ska man synkronisera registret så kommer även den funktionen att ändras.
Tack så mycket, God jul önskar jag dig med 🙂
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.