Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Lucka 2 - Fixa julstämningen på kontoret

December är här och det är äntligen tillåtet att julpynta! Eftersom många av oss sitter på hemmakontor finns det möjlighet till utsvävningar för att få julkänsla vid skrivbordet. Här kommer mina tips på hur du fixar lite julstämning för alla sinnen!

 

julkalender lucka 2.jpg

 

Ljusen

I helgen var det första advent så förhoppningsvis har lite stjärnor och stakar fått plats i fönstren. Levande ljus bidrar ju också till julkänslan!

De här ljuskällorna är kanske inte så effektiva så tänk på att skydda dina ögon när du sitter framför datorn, försök att var 10:e minut lyfta blicken från skärmen och fokusera på något längre bort.

Och när det väl är dagsljus, ta ett varv runt kvarteret eller huset!

 

Musiken

Älska eller hata den, julmusiken! 1 december startar jag julspellistorna och låter dem spela i bakgrunden när jag jobbar. Gillar du inte den klassiska “Nu är det jul igen” finns det såklart julmusik i alla genrer - passa på att utforska musikvärlden efter nyheter och klassiska psalmer eller sånger.

 

Doften

Jobbar du hemma och lever med näsan är detta ditt år. Julen är så många olika dofter och nu behöver du inte ta hänsyn till kollegor utan kan köra på dina egna favoriter. Här är mina favoriter:

  • Julgran 🎄
  • Glögg
  • Kryddnejlika i apelsin
  • Pepparkaka

 

Kläderna

Om du som jag sitter hemma kan du såklart passa på att glida runt i den sköna julpyjamasen eller tofflorna. Tips! Ha en anständig skjorta i närheten att dra på när det är dags för digitalt möte. 

 

Smaken

Pepparkakor, apelsiner och julmust. Behöver jag säga mer?

 

 

Vilka knep har du? Går du bananas på jul eller längtar du mest till januari när allt är över och vi kan fokusera på våra årsavslut? Dela gärna med dig! 🤶

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
0 SVAR 0