Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Misslyckad kommunikation när du försöker nå Mina tjänster

(uppdaterad av Lotta Glantz APPLICATION SPECIALIST ‎2020-03-05 14:30 )

Under våren 2020 slutar Google, Microsoft, Apple och Mozilla stödja de äldre varianterna av TLS, kommunikationsprotokoll för säkert utbyte av krypterad information mellan datorsystem. Detta innebär att vi på Visma Spcs löpande gör det tvingande för all trafik till och från våra tjänster och produkter att använda sig av TLS 1.2.

Du som kund kommer att påverkas av detta om du använder ett äldre operativsystem och/eller har en äldre webbläsare.

Windows 7 & TLS - läs detta om du vill kunna surfa » 

 

Vad behöver du tänka på om du inte kommer åt Mina tjänster på hemsidan.

  • Kontrollera att du har senaste versionen av din webbläsare.
  • Kontrollera att du har ett nyare operativsystem. Våra systemkrav rekommenderar Windows 10 eller Windows 8.
  • Om du har Windows 7 kan du följa Microsofts instruktion för registernycklar TLS. Detta är endast en tillfällig lösning och inte garanterat att den hjälper länge till då Windows 7 inte längre är ett operativsystem som stöds av någon.