Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @stebunting Jag förstår din frustration men det var ändå bra att du stämde av med mina kollegor så vi inte missade något som kunde ha hjälpt dig. Du får gärna lämna ett förbättringsförslag direkt till våra utvecklare av Visma eEkonomi via Feedback och förslag som du hittar längst ner till vänster när du är inloggad i programmet. Och tack snälla för att du uppdaterade mig. /Tinna
Åh, det var ju synd...Hade hoppats att du inte hunnit så långt. Nu kommer du att behöva bestämma vilket kundnummer du vill använda framöver och sedan inaktivera det andra. När du inaktiverar ett kundnummer så försvinner det från listan med aktiva kunder. För att se kundkortet för en inaktiv kund kan du välja alternativet "visa även inaktiva". Du kan även ändra namnet på den inaktiva kunden till något i stil med "används inte" eller något annat som passar dig. Om du tar ut statistik eller liknande så får du hålla koll på detta manuellt, men annars är det tyvärr inte så mycket mer att göra. Tråkigt svar att både ge och få. /Tinna
Jag vet inte. Jag har inte gjort föregående års bokföring. Jag fick denna balans rapport av föregående års kassör som hade bokfört i fortnox.I min balansrapport står det både tillgångar som är kortfristiga samt även sådant från kassa och bank på 1930 konto samt ett sparkonto på 1940. Ska även dem läggas in? Den summan som står under utgående balans?
Hejvet inte om du använder Visma lön för dina löner eller inte. Om du gör det så skall skatten och arbetsgivarvgiften matchas mot lönekörningen som är gjord.Momsen skall matchas mot momsredovisningen som skapats vilket borde ske automatiskt.Skatt och arbetsgivarvgift Insättningarna på skattekontot kan matchas från företagskontot genom att välja matcha > överföring mellan egna bankkonton och skattekonto.Skulle någon av ovanstående inte gå att matcha på detta sättet så skall de bokföras mot dessa konton.Kan även rekommendera att du ringer in till vår support så kan de gå igenom hur du bäst hanterar skattekontot utifrån vilka system/funktioner du använder hos oss.0470 - 70 62 00/Joachim
Hej, Det här är nu löst! /Jenny
Nyheter
Genvägar