2018-11-28
14:21
Hej Eva, Det går inte att göra en personalexport från programmet riktigt, det beror iochförsig på vad du är ute efter. Du kan under Utskrifter Och Spårning - Utskrifter ta ut en utskrift på personalkortet, på den utskriften så ser du all information om de anställda som finns inlagt under Personal - Anställda och eftersom det endast är en utskrift/pdf-fil så försvinner inget från programmet och du kan fortsätta arbeta som vanligt. Då jag inte vet vilket program du ska föra över denna information till så vet jag inte vilken typ av fil du behöver men är det en excel-fil så kanske du kan kopiera den informationen från Pdf-filen till ett excel-dokument. Hoppas detta hjälper dig på vägen. Ha en fin dag! /My
... Visa mer
2018-11-28
14:13
Hej Janne, Utifrån informationen ovan så tänker jag att du lägger upp detta som en leverantörsfaktura. Tänk då på att ändra till Kortbetalning under Betalningsuppgifter när du lägger upp din nya leverantör så det blir korrekt. Ha en fin dag! /My
... Visa mer
2018-11-26
13:13
Hej Charlotte, Det går inte att importera anställningsregister själv från Kontek till Visma Lön men jag ser till att du blir kontaktad av vår support via e-post så kan vi hjälpa dig med detta. Ha en fin dag! /My
... Visa mer
2018-12-03
10:38
1Gilla
Inköp från EU med omvänd beskattning skall redovisas i den period dom gjordes, detta även oavsett om du har kontant- eller faktureringsmetoden. Att det är krångligt att ändra i eEkonomi är mer ett programtekniskt problem än Skatteverkets. Även låsningen av perioder ställer ju till det för den som är duktig och gör sånt. Där blir bokningen i en period men rättelsen i en annan. Om dom någonsin upptäcker detta och om det skulle få några följder är däremot en helt annan fråga. Lycka till!
... Visa mer
2018-11-23
10:17
Hej KG-Nkpg, Jag är inte helt med på vad du tycker är fel enligt bilden ovan. Att du inte är ansluten till Google analytics betyder att du inte för tillfället kan se statistik över hur många besökare du har på din sida . Detta ska inte hindra dig från att kunna börja arbeta i din website/webshop. Skulle du kunna förtydliga lite vad som är fel? Är det kunder som inte kommer åt din website/Webshop? Kommer du inte vidare från denna ruta i bilden ovan? Får du något felmeddelande? Återkom gärna så kikar vi på det. /My
... Visa mer
2018-12-14
14:10
Hej, Enligt redovisa rätt K2 - regler så får jag denna information: Avskrivningar ska påbörjas det år som tillgången tas i bruk, dvs. företaget behöver inte börja avskrivning den dag eller månad som tillgången tas i bruk. Hoppas detta hjälper dig på vägen. Ha en fin helg! /My
... Visa mer
2018-11-15
15:07
Hej CM, Precis som du skriver så skapar du en kundfaktura baserat på avräkningen under Försäljning - Kundfakturor. När du ska bokföra betalningen så kan du lägga in en Ny bankhändelse under Kassa- och bankhändelser och matchar mot kundfakturan. Ha en fin dag! /My
... Visa mer
2018-11-13
16:08
Hej osven, Om jag har förstått dig rätt så har du skapat en manuell verifikation som avser den andra betalningen på 1689 samt en delbetalning av en faktura du har skapat under Inköp - Leverantörsfakturor? Om så är fallet så får du på samma sätt du skapade den manuella verifikationen under Bokföring - Verifikationer, skapa en ny som är motsatt (debet till kredit och tvärtom). För att få bort den delbetalda leverantörsfakturan så kan du skapa en Kreditfaktura. Du skapar en ny leverantörsfaktura, uppe till höger bockar du kreditfaktura och tänk på att ändra datumet så den skapas på samma datum som leverantörsfakturan. När denna är bokförd så kan du välja att delbetala denna också, klicka på fakturan - Åtgärder - Betalning och ange samma summa och datum som den andra delbetalningen på leverantörsfakturan - Bokför. Du ska då ha en leverantörsfaktura på samma belopp som en kreditfaktura när du står på fliken Obetalda leverantörsfakturor, klicka på kreditfakturan - Åtgärder - Kvitta och välj leverantörsfakturan att kvitta mot. Bokföringen för betalningen samt leverantörsskulden ska nu vara noll för denna leverantörsfaktura, likaså betalningen på konto 1689. Jag tolkar det som att du vill kunna bokföra betalningar av fakturor direkt mot konto 1689 och det går bra om du har Faktureringsmetoden som bokföringsmetod. Du får aktivera inställningen under Inställningar - Företagsuppgifter - Bokföringsuppgifter genom att bocka i Använd manuell betalning av fakturor. Skapar du efter det en manuell verifikation så kan du hämta upp konto 2440 som fakturan är bokförd mot när den är obetald och på raden hämta fakturan, då kan du kontera betalningen mot vilka konton du vill. Har du däremot Kontantmetoden så får du bokföra fakturan som betald via Kassa och bankhändelser eller via Åtgärder - Betalning på fakturan och sedan göra en manuell ombokning till kontot du vill ha. Är något oklart så får du gärna återkomma. Ha en fin dag! /My
... Visa mer
2018-11-13
16:55
Hej My! Tack för ditt svar, men tyvärr syns inte någon transaktion alls under Kassa och Bankhändelser. Jag använder inte den funktionen alls (men borde börja med den, det förstår jag). Så än så länge kvarstår problemet. Mvh, Katarina
... Visa mer
2018-11-16
07:22
En upplysning och fundering; ett EU-VAT nummer gäller bara för elektroniska tjänster till privatpersoner, och här har alltså betalts AU$ 3.- som blir en kostnad
... Visa mer
2018-11-26
11:22
1Gilla
Hej igen Fanny! Allt fungerade perfekt. Tack.
... Visa mer
2018-11-02
11:03
1Gilla
Hej Max, Om jag jämför med vårt renodlade löneprogram Lön 300/600 så kan du använda förmån tabellskatt i eEkonomi. Förmån, tabellskatt är den du ska använda vid förmån för trängselskatt men jag kanske inte är helt med dig på varför du känner att det kan bli fel med skatten? Jag tar gärna en titt på det men utifrån den lönearten är det korrekt upplagt. Återkom gärna om något känns oklart. Ha en fin helg! /My
... Visa mer
2018-10-26
12:22
Hej Karin, Om du loggar in på vismaspcs.se - Mina tjänster - klickar på företagsnamnet uppe till höger - Välj företag - Välj standardföretag - ta bort stjärnmarkeringen. När du nu loggar in via appen så kommer du varje gång du loggar in få välja vilket utav företagen du vill se lönebeskedet för. Hoppas detta löser ditt problem 🙂 Ha en fin helg! /My
... Visa mer
2018-10-26
12:09
Hej Sanna, Jag behöver dubbelkolla lite information för att vi ska kunna felsöka i detta. Är det anställda som inte kommer med i utskriften? Om du kollar på Utskrift/ Utbetalning när du står på en lönekörning, vad står det under Skicka till Mitt lönebesked? Är det fel antal i den kolumnen? Är det just utskrifterna som blir fel antal? Har du lagt in på de anställdas personalkort att lönebeskeden ska skickas med Mitt lönebesked? Du ser det på Flik3 Lön i anställnignsregistret. Återkom med infon ovan och beskriv lite mer angående din situation så kikar vi på det 🙂 Ha en trevlig helg! /My
... Visa mer
2018-11-06
07:28
Hej phlippis, Precis som du skriver så är det absolut bästa om du hör av dig till skatteverket angående detta. Eget uttag är ett bra sätt att bokföra det på som Lovisa nämnde ovan, däremot så ska då skattverket ha godkännt detta först. Vad det gäller moms och förmånsbeskattning så vill jag att du kollar även detta med dem, borde inte vara helt ovanligt att dem kan berätta hur det ska redovisas. Lycka till, hör av dig om något annat är oklart. Ha en fin dag! /My
... Visa mer
2018-10-26
08:24
Hej Carlan, Det ska gå att registrera minutrar, kvartar och halvtimmar i appen. Jag tolkar det som att du ska skapa en tidregistrering och jag har försökt återskapa detta hos mig. Jag klickar på Tidsregistrering - väljer vilket datum i kalendern och klickar på pluset uppe till höger - fyller i alla uppgifter och startar tidtagning - stoppar denna efter 41 minuter och sparar. Då får jag en tidregistrering på 0,71. Samma sak även om jag skriver in 0.71 i kolumnen för arbetad tid och sparar. Om jag förstår dig rätt så kan du inte spara detta utan att det blir 0/tomt i fältet? Om så är fallet så kan du prova att ta bort appen och ladda ner den igen, löser inte detta ditt problem så får du gärna återkomma. Ta en bild på problemet och förklara mer ingående hur du har gjort. På Webben kan du själv skriva 8,50 om du tycker det är enklare, om du skriver 8:30 så omvandlas det ändå till 8,50 🙂 Det finns ingen knapp för : i eEkonomi tid utan du skriver in en åtta och håller in shift & : för att skapa tecknet precis som du gjorde ovan. Hoppas detta löser dina funderingar, annars så får du återkomma somsagt! Ha en fin dag! /My
... Visa mer
2019-10-25
06:06
1Gilla
Det här har varit uppe i flera olika trådar för olika utskrifter, är väldigt besvärligt och tidsödande att sitta och manuellt plocka bort rader ut Excel-dokumenten bara för att de blir så många extra rader. Mer funktionellt och användarfokuserat tack!
... Visa mer
2018-11-05
07:32
Hej Fanny. Jag har gått denna vägen. Har du gått via Försäljning - Kundfakturor - tryckt på kundfakturan - Åtgärder - Inbetalning? Jag har också verifikations numret på slutbetalningen. Mvh Jakob
... Visa mer
- « Föregående
- Nästa »