Är så litet belopp så jag skulle inte riva upp utan bokföra det på dec om du inte avslutat månaden. Om du har avslutat boka på januari istället. Tror inte SKV bryr sig om 60:- om det nu är på beloppet 301:- ovan. Gör det inte krångligare än det behövs. En lösning för framtiden kan ju vara att personen har ett eget kort som företaget betalar årsavgiften på. Då hamnar det att betala fakturan på personen istället och då ska du se att kvittona kommer in i tid för personen ifråga vill ju ha in ersättning för att kunna betala fakturan. Påverkar ju inte resultatet heller med den lilla summan. Men bra om ni skapar en policy för detta att de måste inkomma i tid med kvitton annars ingen ersättning. Rent generellt säger man att belopp upp till 5000:- kan bokföras på "fel period" och på det beloppet blir ju momsen 1000:- så tror inte att SKV ids bry sig om det hamnar på fel period. Däremot är det väl bra om man kan se till att det händer så sällan som möjligt än tvärtom.
... Visa mer