2024-03-27
14:24
2 Gillar
@Jenna Glensby skriver: "Vår rekommendation är att skicka informationen till alla leverantörer, och då vara tydlig med att det endast gäller för pappersfakturor och att ingen förändring för e-post/e-fakturor kommer att ske" Jag tänker: Visma borde kunna lägga in en funktion i eEkonomi så att det går att skicka meddelande direkt till leverantören från leverantörsregistret. På samma sätt som inbjudan till e-faktura men med annat meddelande. Er rekommendation att alla våra kunders leverantörer ska informeras känns i ärlighetens namn helt ogörligt just nu.
... Visa mer
2023-10-18
07:59
Försäljning inom EU får inte bokföras med kontantmetoden eftersom det då kan uppstå skillnader mellan när köpare och säljare registrerar moms och momsen ska tas upp när tjänsten utförs eller när varan skickas och den periodiska sammanställningen ska spegla det. Eftersom det inte går att periodisera kundfakturor med kontantmetoden i eE efterfrågar jag tips på att hantera detta för företag som har kontantmetoden som redovisningsmetod.
... Visa mer
2023-05-26
08:11
Måste jag räkna ut det upphöjda värdet för drivmedelsförmånen manuellt i Visma Lön Smart?
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Lön Smart
2021-12-02
08:58
Hej @Agnes Ohrling Hur menar du att det har blivit ett missförstånd kring OSS hanteringen av manuella verifikationer? När tråden skapades och frågan ställdes så fungerade eEkonomi så att den även plockade med korrekt bokfört försäljning i manuella verifikationer på OSS-rapporten. Det var inga konstigheter. OSS-rapporten baserades då både på uppgifterna från kundfakturor, som du beskriver ovan, och på uppgifter från de olika momskoderna i manuella verifikat och OSS-rapporten för perioden 210701-210930 tog med all försäljning. Missförståndet har nog uppstått i och med att Visma uppdaterade, förändrade hanteringen och tog bort möjligheten att hantera OSS-försäljning med manuella verifikationer. I och med den förändringen är det också omöjligt för kunder med kontantmetoden att hantera OSS-försäljningen i eEkonomi på annat sätt än helt manuellt eftersom dessa kunder inte kan använda sig av den enda möjlighet som programmet erbjuder idag.
... Visa mer
2021-12-01
13:55
Funktionen att göra manuella verifikationer fanns i perioden 210701-210930 men är nu tydligen borttagen. Hur är det tänkt med alla kunder som jobbar med e-handel och bokför direktbetalda ordrar (som medlemmen här ovan beskriver) ska jobba nu? Tänker Visma att det ska skapas en kund med kompletta inställningar för OSS för varje enskild transaktion? Det kommer ju snabbt att bli en oerhört stort antal kunder om varje privatperson ska läggas upp och ett rätt stort extra arbete, eller tänker ni att man ska lägga upp en kund för varje land?
... Visa mer