2025-01-28
10:47
Många frågor och funderingar. Här kommer en till... jag har två anställda som har gått ner i tid 20% pga. föräldraledighet. Tidigare har jag fått tips om att lägga in dem som 80% anställda dvs. ingen föräldraledighet registrerad utan bara notering om att de har en 100% tjänst i botten. I och med detta måste jag ändra till 100% anställning och ett löpande föräldraledighetsavdrag på 20% varje månad?
... Visa mer
2024-02-20
15:00
Hej, Jag har en anställd som har varit månadsanställd men har avslutats och nu skulle komma in på timmar. Jag har ändrat så att denne har timlön och semestervillkor 30 med att sem.ersättning ska utbetalas automatiskt vid lönekörning. När jag registrerar timlön på personen så genereras ingen semesterersättning. Jag måste ha glömt någonting men vet inte vad det kan vara.
Någon som har tips?
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Lön 600
2023-01-25
11:38
Hej Vi har haft nu sedan i måndags förmiddag att vi får felmeddelande - "Det gick inte att ansluta till databasen". Vi kan inte heller nå supporten så jag försöker på detta sätt. Vad gör vi? Vår IT-support hänvisar att problemet ligger hos programleverantören. Behöver få igång programmet.
... Visa mer
2023-01-16
11:23
Hej, Jag har gammal utländsk leverantörsfaktura från 2011 där jag har en rest som jag vil boka bort. I fliken betalningar finns Saldo 9045 NOK. Valuta NOK. Kures/enhet: 119,0310 Fakturerat belopp 9 045 NOK = 10 766,36 SEK. I betalningsinformation har jag Rad 1: Betalt, manuellt: 10 458,81 SEK Rad 2: Betalt, kursdiff: 100,24 SEK I leverantörsreskontra finns en rest på 207,30 SEK (10 766,36-10 458,81-100,24) Går inte att ändra betalstatus då fakturan är inte har status Ej betald. Jag hittar betalningen under Utbetalningsarkiv och ser att bokföringskursen (119,031) och betalningskurs (117,9227) inte stämmer överens, bör vara orsaken till differensen. Men hur kan jag boka bort så jag får bort, rest 207,30? Tack för hjälpen. //Marja-Lena
... Visa mer
2020-05-11
08:04
2 Gillar
Okey, men så tokigt att man inte kan göra det själv.
Då får jag kontakta supporten gällande mitt bekymmer. Tack.
... Visa mer
2020-05-11
07:59
Hej,
En anställd hann inte aktivera sitt konto för Min Lön, enligt hen är länken endast tillgänglig 24 timmar och det har gått. Hur gör jag för att skicka ett nytt aktiveringsmail till hen? Får inte upp hen igen när jag synkroniserar internettjänster, endast nya anställda som är upplagda. /Marja
... Visa mer