2023-11-01
08:39
Hej @Hedegaard
Tack för ditt inlägg.
Här skiljer det sig om man skapar en fristående faktura eller om man skapar fakturan från en order. Det skiljer sig också beroende på om man då markerat ordern för levererad eller inte. I ditt fall rekommenderar vi att du tar kontakt med supporten så vi kan se hur det ser ut i just ditt fall.
Välkommen att kontakta supporten
/Tinna
... Visa mer
2023-10-16
10:05
Hej Henrik! Det stämmer. Det är inga problem att uppdatera programmet till 2023.2
Ha en fin dag!
... Visa mer
2022-11-16
13:30
Hej @Henrik10
Av erfarenhet vet jag att våra kunder ibland upplever att det är krångligt att skapa egna mallar och support på kundspecifika lösningar är inte något som ingår i supportavtalet.
I dokumentet jag länkade till har vi sammanställt vanligt förekommande malländringar som våra kunder kan utgå ifrån för att skapa en egen fakturamall eller justera en befintlig. Tänk bara på att kopiera innan du ändrar i en originalmall.
Den malländring som du beskriver finns inte med i dokumentet och eftersom jag gärna vill hjälpa dig så hänvisar jag dig vidare till en partner men om du ska kontakta en partner eller inte avgör självklart du. Med lite envishet och klurighet kanske du kan lösa detta helt själv.
Ha en fin dag och hör av dig om det är några oklarheter //Tinna
... Visa mer
2022-07-11
09:58
Hej Per!
Förstår att det hade varit till stor hjälp om du kunde få ut en sådan rapport men jag har kollat med teamet och i dagsläget finns det ingen som matchar dina behov. Om du har möjlighet så gå gärna in och lämna ett önskemål direkt till våra utvecklare av Visma Administration.
I Visma Administration finns en knapp som heter Förbättringsförslag lokaliserad en bit till höger om mitten av programmets header. Klicka på knappen och du länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.
Det finns även möjlighet att beställa en rapport från någon av våra kunniga samarbetspartners. Mer information om detta finns på vår hemsida under Hitta en återförsäljare eller konsult. Behöver du hjälp att välja så går det fint att mejla oss på partner.spcs@visma.com så hjälper vi dig hitta rätt.
Önskar dig en fin dag och välkommen tillbaka till forumet.
//Tinna
... Visa mer
2022-06-22
11:51
Hej igen,
Tack för att du förtydligar hur ni arbetar på just ditt företag, jag tar med mig det till teamet för att se vad vi kan göra för ytterligare förbättringar framåt.
Ha en fortsatt fin dag!
/Jenny
... Visa mer
2021-12-08
20:58
Ja det är verkligen ingen lösning. Då får jag ju börja om hela tiden att stega igenom listan från slutet igen och igen.
... Visa mer
2020-12-22
19:22
Hej igen!
Tack för återkoppling! Då förstår jag mer hur du arbetar. I dagsläget finns det inga planer på att införa en sådan hantering, men vi håller ögonen öppna om det skulle vara så att förutsättningarna förändras.
... Visa mer
2020-04-21
08:07
hej vi jobbar på liknande sätt med restorder, sorterade tidigare på Ej Följesedel, scrollade genom orders, skrev ut, fortsatte scrolla, snabbt och effektivt. Efter den uppdateringen för nåt år sen, så funkar inte detta. Gör man så, hamnar utskriven order sist och man måste tillbaka i listläge och leta upp var man var. Hur gör Ni andra när det kommit in varor och man ska gå igenom restorders+skriva ut ? tack
... Visa mer
2019-11-18
11:35
Hej! Först och främst vill jag säga att jag förstår känslan som användare då detta uppstår i programmet. När du klickar för att komma vidare så förväntar du dig att komma vidare till nästa ej attesterade faktura, men som Tinna skrivit tidigare så gör programmet ändå rätt rent tekniskt eftersom det inte finns någon faktura att gå vidare till i det urval som du ursprungligen satt. Det är här det blir lite av en krock mellan hur programmet är uppbyggt och hur du som användare arbetar i programmet. Med detta som grund vill jag vara ärlig och säga att det kan bli svårt att genomföra en ändring där du kan gå vidare till nästa faktura med de tekniska möjligheterna som vi har idag. Vi är medvetna om att det finns en del att förbättra gällande attestflödet, men tills vidare hoppas jag att ni kan använda er av Tinnas tips som hon gett tidigare. /Joanna
... Visa mer
2019-03-03
20:39
Det var det jag misstänkte. Jag har redan försökt vägen med API men utvecklarna säger att det är har för många begränsningar (=väldigt dyrt att göra minsta lilla). Tyvärr var nog detta droppen för min del. Vi kan inte sitta och slösa mer tid på att jobba i ett omodernt affärssystem.
... Visa mer
2018-12-18
13:11
Hej! Precis som Annelie skriver så kan du antingen uppdatera alla priser eller endast priser. Jag tar ditt önskemål vidare och önskar dig en fortsatt fin dag! /Kristina
... Visa mer
2018-11-16
08:49
1Gilla
Stort tack för det snabba svaret! Det löst mitt problem. Mycket gladare 🙂
... Visa mer
2018-11-01
05:50
2 Gillar
Prova med följande: 1. Kör registervård 2. Ha lite is i magen när du låter datorn söka. Varje klick med musen eller tangentbordet gör att datorn får lite mer information att ta hand om. Nästa del av problemet är om du använder dig av en server eller om du har allt i din egen dator. Om ni är många som arbetar med Visma kan det vara läge att se över serverns prestanda. Mer minne? Byte till snabbare hårddiskar?
... Visa mer
2018-08-24
07:35
Hej. Infostep är ett mindre systemutvecklingsföretag som har gjort saker som liknar det du frågar efter ett stort antal gånger och kanske har en mer eller mindre färdig lösning. Om jag förstår din fråga rätt så finns antagligen en del eller hela lösningen som standard i Visma Administration. Skulle det inte lösa problemet har vi gjort ett antal lösningar för uppdatering av priser, artiklar,m.m. Du är välkommen att kontakta mig för genomgång av just dina önskemål. Du når mig på lars.bystrom@infostep.se eller 070 746 22 90. Hälsningar, Lars Byström
... Visa mer
2018-08-13
13:30
Hej! Ett inköp, en offert, en order eller en faktura ska inte raderas för att det är juridiskt bindande dokument och måste hanteras enligt gällande lagar och förordningar. Ha en fin dag! Mia
... Visa mer
2018-04-23
09:37
Bra att du tar upp frågan. Jag har trott att det har varit en bankinställning. Ytterst irriterande att det blir så här.
... Visa mer
2018-05-04
15:09
1Gilla
Då är jag med! Håller med dig att det känns som en naturlig plats, ska se vad jag kan göra 🙂
... Visa mer
2017-08-14
08:21
Hej Henrik! För mig fungerar det att både högerklicka på beloppet och välja Kopiera och på annat ställe högerklicka och Klistra in. Även Ctrl C och Ctrl V fungerar för mig på kundfakturor. Är det någon specifik ställe i programmet som det inte fungerar på? Om det är kundfakturor det ofta är samma belopp på, så kan du skapa artiklar med priset på. Är det i verifikationer eller på leverantörsfakturor kan du istället skapa konteringsmallar med beloppen i. //Linnea
... Visa mer
2016-02-26
07:19
Hej! Javisst, allt under kontroll nu 🙂 Tack!
... Visa mer