Har tidigare arbetat i gamla Visma Administration 1000 men nu är det eEkonomi Smart som gäller. Har flera saker som gör att det blir så tungjobbat och onödigt bökigt. Säg att jag lägger in en leverantörsfaktura och senare upptäcker ett fel som gör att jag inte vill betala den förrän problemet är löst med leverantören, då hade det varit toppen om jag kunnat markera "skicka ej till bank" men det går inte om jag inte gjort det när jag la in fakturan, varför då undrar jag? Det är ganska lätt hänt att den blir betald annars ändå när jag har en bankkoppling och bara kryssar i de som ska betalas, den borde inte vara med i listan då! Sen undrar jag varför det inte går att lägga in ett avdrag när man fakturerar, inte dra av en procentsats för det går, utan dra av t.ex 100 kr för att leveransen var sen eller liknande. Då måste jag skapa en kredfaktura istället, onödigt krångligt när det skulle kunna gjorts direkt på fakturan! Varför kan man inte välja enkelt att skriva ut sitt kundregister? Också onödigt krångligt efter vad jag kunnat läsa mig till. Varför får man inte en notis när ett mail inte gått fram till mottagaren, t.ex när jag skickar fakturor via e-mail och den inte går fram. Det blir ett rött utropstecken i listan med fakturor men hade varit bra med ett meddelande på engång. Nu är det ju mycket jag gillar med programmet också, främst att man har en sån bra överblick på allt på startsidan, det gillar jag
... Visa mer