Hej! Jag betalar för programvara månadsvis, i Euro. Kostnaden varierar varje månad. Nu har leverantören återbetalat delar av kostnaden i 5 olika inbetalningar, dvs. summan matchar inte alltid den ursprungliga kostnaden. De har skickat s.k. "Invoices" för respektive inbetalning. Alla betalningar saknar moms. Hur skall jag bokföra/matcha dessa återbetalningar? 4 av 5 inköp har jag bokfört som Inköp mot kvitto. 1930-Företagskonto 5420-Programvara Jag pratade med er support som sade att jag kan bokföra dessa återbetalningar som Övrig insättning/Egen kontering. Behöver jag då lägga till konto 5420-Programvaror på en andra rad? Skall då debet/kredit vara 0? 1 inköp har jag, av oklar anledning, bokfört som Betalning av leverantörsfaktura. 2440-Leverantörsskulder 5420-Programvara Skall den här återbetalningen bokföras som Betalning av krediterad leverantörsfaktura? Tack på förhand!
... Visa mer