Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Om Visma Spcs forum
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

(uppdaterad av Ebba Arvén COMMUNITY MANAGER ‎2025-05-13 13:30 )
  • 0 Svar
  • 7 gilla
  • 9928 Visningar

Vi har delat in forumet i olika områden och från startsidan navigerar du in dig till det området där du vill hitta hjälp eller hjälpa andra användare.

Testa gärna att söka först

Med tusentals inlägg är chansen stor att någon annan redan har undrat samma sak som du, och svaret kan mycket väl finnas här redan. Använd sökrutan på forumets framsida eller inne i en kategori. 

Hur ställer jag en fråga?

Välj kategorin som passar din frågeställning bäst. Klicka dig vidare till fliken Frågor och funderingar. Här kan du påbörja ett nytt ämne och sedan välja att publicera. Du behöver vara inloggad och ha ett aktivt avtal hos oss för att kunna posta i forumet. 

Olika typer av inlägg 

I forumets områden finns olika flikar för olika typer av inlägg. 

• Översikt - här samlas alla inlägg från dom andra flikarna, det är dom senaste skapade inläggen som syns i översikten
  • Frågor & funderingar - funderingar och frågeställningar, det är här du som användare kan ställa dina frågor
  • Användartips - tips från oss hur du exempelvis jobbar mer effektivt i ditt program
  • Nyheter - programuppdateringar och kommande nyheter
  • Kända fel - bekräftade buggar och fel i våra program

Hjälp en användare i nöd

För att hjälpa användare med deras funderingar klickar du på svara-knappen i användarens inlägg och sedan publicera. 

Byt profilbild

Vill du byta till en egen profilbild kan du göra det via din profil. Gå in på din profil och klicka på den lilla pennan till höger om den grå gubben för att ändra bild. Leta upp en bild från exempelvis din dator. 

Spara ett inlägg

Har du läst ett intressant inlägg som du inte vill tappa bort i mängden av alla foruminlägg? Tryck på följ-knappen och välj Bokmärke så sparas inlägget i din profil.  Går du in på din profil så hittar du alla dina bokmärken nere till höger.

Snabbnavigering till dina produkter och områden

Dina produkter och områden är alltid tillgängliga via den svarta fyrkanten uppe till höger i menyn. Här kan du välja Hantera mina områden och ta bort/ lägga till beroende på hur du vill ha det. 

Redigera ett svar i ett inlägg

Om något har blivit fel i ditt svar kan du redigera texten. Gå till inlägget och klicka på de tre prickarna uppe till höger om svaret. Välj Redigera, Ändra texten och klicka på Publicera inlägg. 

För att besvara en specifik användare i en lång tråd

Skriv @ i ditt svar för att se aktiva användare i tråden, eller skriv @ följt av användarnamnet direkt.

Användaren får en notifiering via mejl och i forumet (megafonen uppe till höger).

Ta bort din användare från forumet

Om det är mejlhanteringen du vill förändra kan du läsa avsnittet om det istället. För att ta bort din användare från forumet klickar du på din profilbild och väljer Mina inställningar. Välj sedan stäng konto. Ångrar du dig är du välkommen att registrera en ny användare. 

Hantera ditt informationsflöde

Du kan välja hur vi skickar information gällande forumet till dig. Klicka på din profilbild och mina prenumerationer. Välj Inställningar för informationsmeddelanden. 

Hantera dina prenumerationer/inlägg du följer

Du kan ändra dina prenumerationer via din profilbild - Mina prenumerationer. Här kan du markera inläggen du inte längre vill följa och klicka på Alternativ för mejlprenumeration - Ta bort valda prenumerationer. 

Följ våra nyheter! 

Visste du att du kan få information kring nyheter som rör ditt program, lagändringar och marknaden i övrigt via forumet? Välj den kategori du är intresserad av - Nyheter och Följ. Nu får du mejl nästa gång vi har en nyhet att dela med oss av. 

Varmt välkommen till forumet! Vi hoppas att du ska trivas här. 
/Forumgänget.