Aktiebolag med fler än 3 anställda, mer än 3 MSEK i omsättning och minst 1,5 MSEK i balansomslutning måste ha revisor. Uppnår bolaget två av dessa krav de senaste två räkenskapsåren är bolaget revisionspliktigt, dvs då måste man ha revisor. Ligger företaget däremot under dessa gränsvärden så är det upp till bolaget att själv välja om man ska ha revisor eller ej.
Bolag inom vissa branscher omfattas ändå av revisionsplikten tex
Är ditt företag revisionspliktigt kan du skapa en revisorsinloggning till ditt Visma eEkonomi.
Bjud in din revisor till revisorsinloggning genom att gå till Appar och tillval, välj Bjud in redovisningskonsult eller revisor, gå till fliken Bjud in revisor, klicka på den gröna knappen Bjud in revisor och fyll i uppgifterna.
Revisorn får ett mejl för att aktivera sitt konto med en inloggning till företaget och du kan se revisorn under Användare på företagets konto.
Läs mer om att registrera revisor som användare.
Revisorn kan:
Den här artikelns innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs.
Genom att fylla i följande formulär kan du registrera din revisor som en användare i ditt program utan kostnad:Jag ska försöka formulera om det lite. Men det är alltså ingen kostnad för att lägga upp revisorsanvändaren 🙂
Hej!
Vill uppdatera i detta inlägg med en nyhet i revisorsinloggningen för Visma eEkonomi. Ni kan nu själv lägga upp revisorn som användare via Mina tjänster. Du kan läsa mer i foruminlägget Nu är det ännu enklare att bjuda in din revisor till Visma eEkonomi.
Hälsningar/
Niklas - Content Producer
Hejsan!
Jag har lagt upp företagets revisor nu och kopplat honom till en revisorsinloggning. Problemet är att han inte får tillgång till ekonomiöversikten, där jag lagt in filer som jag tänkte han skulle ta del av. Hur gör jag för att han ska få tillgång till Ekonomiöversikten?
Mvh Lena
Hej @LW -60!
Funktionen för revisorsinloggning är egentligen tänkt att användas till Visma eEkonomi. Jag har däremot lyft frågan om även Visma Ekonomiöversikt internt.
Vi rekommenderar att du antingen låter revisorn vara kvar i Visma eEkonomi för att se och ta del av rapporter och verifikationer och att du delar ev filer via Visma Sign.
Alternativet är att lägga upp revisorn som en användare på kundens företag på Visma Ekonomiöversikt.
/Anna
Tack, @Anna Svensson !
Faktum är att det visade sig att han inte ens kunde logga på eEkonomi. Han säger att han inte fått någon inloggningsuppgift. Det är väl jag som gör fel, men när jag tittar så ligger han som revisor hos oss. Det kan vara att jag gjorde denna inloggningsmöjlighet någon gång i november och att han inte vaknat förrän nu.
Mvh Lena
okej, om du ser att han ligger upplagd med mejladress så kan han gå till vismaspcs.se och i inloggningsrutan välja Glömt lösenord. Då ska det skickas ett nytt mejl för inloggning och aktivering av kontot.
Annars är det kanske lättast om du eller han kontaktar vår support så kan vi kika på hur det är upplagt!
mvh
Han skriver så här:
Hej det är samma problematik, det står att jag inte har tillgång till tjänster.
Jag ser inte att jag fått någon länk till visma ekonomi, men jag har uppenbarligen ett konto som jag loggat in på. Bara att det kontot inte har några rättigheter som det ser ut som
Jag vet inte vad han menar. Han måste ju kunna skriva ut eller kika?
Mvh Lena
Ajdå. Då behöver mina kollegor kolla hur det ser ut på företaget och den mejladressen.
Du hittar våra kontaktuppgifter här: https://vismaspcs.se/kontakta-oss
Mvh
Anna
Hej @Becke111
Tack för att du kontaktar oss.
Under Appar och tillval som du hittar långt ner till vänster i ditt program finns mer information kring hur du kan bjuda in din redovisningsbyrå och ge dem kostnadsfri åtkomst till Visma eEkonomi så ni kan arbeta tillsammans direkt i systemet. Du slipper krångel med att skicka papper och fakturor, samarbetet sker direkt i Visma eEkonomi.
Lycka till och ha en fin dag.
/Tinna
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.