Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

  • 0 Svar
  • 0 gilla
  • 856 Visningar

Behöver jag lagra all information och hur ska den lagras i så fall? Är det jag som är ansvarig för att lagringen sker på ett korrekt sätt? Hur länge behöver jag spara det där kvittot? 

 

De nordiska länderna har via Nordic Smart Government gått ihop för att bli så digitala som möjligt. Genom de här tipsen hoppas jag att du får insikt i vad du kan göra gällande lagring av information i ditt företag och påbörjar resan för att arbeta på det smartaste sättet i ditt program. 

 

Vad behöver du lagra och hur ska informationen lagras?

Räkenskapsinformation som t ex verifikationer, kvitton och fakturor ska lagras i 7 år efter att räkenskapsåret avslutats. Om du byter form på underlaget så ska originalet sparas i 3 år medan kopian ska sparas i 7 år. 

Läs mer i hjälpavsnittet Räkenskapsinformation - vad behöver du lagra och hur? 

Hur fungerar lagringen av information i mitt program?

Den räkenskapsinformation som du ska spara behöver inte vara i pappersformat utan går bra även i digital form. 

Läs mer i hjälpavsnittet om hur du på det smartaste och mest digitala sättet lagrar informationen du behöver -  Lagring av information i Visma Administration 2000