Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

RidgeOne
MEDLEM

Byråanstånd - Advisor

Försöker skicka in för anstånd men får felmeddelande, en kund kommer inte med alls - GD-nummer istf för personnummer (inget problem tidigare år)?

 

Dessutom tar inte skv emot filerna och hänvisar till följande:

Skärmklipp.JPG

 

 

 

 

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej!

Har du skapat filen från Advisor Connect eller har du skapat filen direkt från Visma Skatt? I liknande fall har vi rekommenderat våra kunder att använda funktionen Skapa byrånstånd som finns i Visma Advisor. Om du inte redan har gjort det så vill jag be dig prova detta men får du samma fel eller om du redan har provat exakt detta så behöver du ta kontakt med min kollegor på supporten så vi får kika på hur det ser ut hos dig. 

 

Välkommen att kontakta supporten

Tinna

RidgeOne
MEDLEM

Jag har skapat filen direkt i Advisor, då får jag felmeddelande och kan inte lämna in ansökan.

Jag skapade om den i Advisor Connect, då blir filen rätt och jag har kunnat lämna in ansökan, dock utan utlandsboende kund! 

Hej!

Skönt att det löste sig och tack för att du återkopplade till oss. Upplever du att det blir problem framöver vill vi gärna ha en supportkontakt med dig. 

 

Ha en fin dag!

Tinna

RidgeOne
MEDLEM

Hm, jag har fortfarande en person jag inte kan söka anstånd för!

Det har ju gått tidigare, varför inte nu?

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej igen!

Då missförstod jag dig. När jag kikar närmare på felmeddelandet i din bifogade bild så ser jag att det är konstiga tecken istället för å, ä och ö. Tänker att det skulle kunna bero på att du inte hade systemspråket svenska i din dator när du skapade filen kanske? Prova att byta systemspråk så bör det fungera att skapa om filen och skicka in den sedan. 

 

Om jag är fel ute så vill jag be dig höra av dig igen så ordnar jag så supporten tar kontakt med dig för vidare hjälp. 

 

Trevlig eftermiddag!

Tinna